رضاصاد و قابلیت نقد عکس سایت

خیلیا براشون سواله که دیافراگم دوربین چیه و چطوری اون رو برای عکاسی روی دوربینمون تنظیم کنیم.

ما توی یه مقاله جامع (0 تا 100) به بررسی مفهوم و آموزش تنظیم دیافراگم دوربین ( اپرچر ) و تاثیرات اون روی عکس‌هامون پرداختیم.

در این مقاله آموزش خواهید درد چگونه در روزهای بارانی عکاسی کنید

لنز زنیت 50 میلی‌متر F-0.95

لنز Zenitar 50mm F/0.95

لنز Zenitar 50mm، یک لنز کاملا دستی و بدون هیچ قطعه الکترونیکی داخلی است. این لنز دارای 14 تیغه دیافراگم است و شرکت Zenit مدعی است که این لنز سنگین وزن، بوکه‌های دایره‌ای شکل بسیار عالی‌ای ایجاد می‌کند.

لنز Zenitar 50mm F0.95

ساختاری سنگین وزن

این لنز از 9 عنصر در 8 گروه و به طور کامل از شیشه و فلز ساخته شده است. با توجه به ساخت و ساز فلزی و عناصر اپتیکی بزرگ آن، نباید از وزن زیاد 1.1 کیلوگرمی شگفت زده شد.

 

هر روز میلیون‌ها عکس گرفته می‌شود و در دنیای گسترده تصاویر گم می‌شود. مجله TIME تصمیم گرفت تا از میان این حجم گسترده عکس‌ها، ۱۰۰ عکس تاثیرگذار تاریخ را پیدا کرده و آنها را در یک مجموعه گرد هم آورد. برای جمع‌آوری این مجموعه، گروهی از کتابداران، تاریخ‌شناسان، ویراستاران عکس همکاری کرده‌اند. این ۱۰۰ عکس تاثیر گذار را در پنج قسمت برای شما منتشر می‌کنیم. 

 

هنگامی که شما در حال عکاسی از کودکان هستید، گاهی اوقات به کودکانی برمی خورید که شخصیت درخشان خود را بلافاصله آشکار می کنند، ژست های زیادی از خود نشان می دهند، و به طور کلی، عاشق دوربین هستند. گاهی اوقات هم شما با سوژه کوچکی مواجه خواهید شد که از غریبه ها بیزار است یا حتی خودش را از جعبه های سیاه دکمه داری که به سمت او نشانه گرفته شده اند، پنهان می کند! بنابراین شما چه کاری می توانید انجام دهید؟ در ادامه این مطلب لنزک خواهیم گفت.

گذشته از تغییر برنامه تا وقتی که کودک بر کمرویی خود غلبه کند، چند کار هست که من در طول جلسات عکاسی سبک زندگی خودم انجام می دهم که شما هم می توانید امتحان کنید.

 

زمانی که کمپانی تازه‌ تاسیس ProGrade Digital گفت:”اهمیتی به کارت حافظه‌ی XQD نخواهد داد” همه آن را یک شوخی پنداشتند اما گویا مدیران سابق کمپانی لکسار (Lexar) با کسی شوخی ندارند. این کمپانی به تازگی کارت حافظه‌ای با نام CFexpress معرفی کرده است که چه از لحاظ ظرفیت و چه سرعت تمامی رقبا را با […]

نوشته پرواز با کارت حافظه CFexpress از ProGrade Digital اولین بار در مستر دوربین. پدیدار شد.

کانن سه لنز جدید را به لنزهای تیلت-شیفت خود اضافه کرد.همانطور که می‌دانید لنزهای tilt-shift به واسطه‌ی عملکردشان در کنترل

نوشته اعضایی جدید برای خانواده‌ی tilt-shiftهای کانن اولین بار در MR.DOORBIN|مستر دوربین پدیدار شد.

پس از گذشت سه سال از معرفی یکی از موفق‌ترین دوربین‌های نیکون یعنی D810 این کمپانی دوربین جایگزین را معرفی

نوشته نیکون D850:دوربینی برای تمام فصول اولین بار در MR.DOORBIN|مستر دوربین پدیدار شد.

این روزها عکاسی هوایی دیگر مانند گذشته دست‌نیافتنی نیست.به واسطه‌ی شرکت‌هایی مانند DJI که به تولید پهپاد هایی با هدف

نوشته نگاهی به برگزیدگان چهارمین رقابت عکاسی با پهپاد‌ها اولین بار در MR.DOORBIN|مستر دوربین پدیدار شد.

 

بالاخره پس از ماه‌ها(و سال‌ها) دوربین کانن 6D Mark II معرفی شد.حرف و حدیث‌ها پیرامون فول فریم جدید کانن خیلی

نوشته بررسی جامع دوربین Canon 6D Mark II اولین بار در MR.DOORBIN|مستر دوربین پدیدار شد.

عکاسی از مراسم عروسی می تواند کاری بسیار پر استرس باشد، این بزرگترین روز زندگی این زوج است و عکس های عروسی یکی از مهمترین بخش های این روز هستند. اگر حرفه شما عکاسی از مجالس عروسی است یا اینکه فقط از شما خواسته شده است عکس بگیرید باید مطمئن شوید که می توانید این لحظات را به زیبایی ثبت کنید. علاوه بر اینکه باید توانایی های عمومی یک عکاس را داشته باشید باید یک سری مهارت های خود را تقویت کنید تا بتوانید این مسئولیت سنگین را به خوبی انجام دهید. یکی از مهمترین این مهارت ها کنترل جمعیت زیاد میهمانان است باید هر کسی را در جای مشخصی قرار دهید تمام روز را برای صحبت کردن و توضیح دادن فرصت ندارید! و از طرف دیگر باید صبور باشید و تمرکز خود را از دست ندهید. ......

امسال در مسابقه عکاسی معماری “هنر ساختمان” (The Art of Building) دوازده فینالیست انتخاب شده‌اند. از جزئیات انتزاعی سازه ‌ها گرفته تا ساختمان ‌های متروک، در نهایت این تصاویر برگزیده شدند. ....

گفته می شود که دوربین ها لحظات را در زمان «متوقف» می کنند. اما این اصطلاح تنها در صورتی...

ادامه مطلب

در مقابل دوربین قرار گرفتن یا فکر سوژه یک عکس حرفه ای شدن به مذاق خیلی از آقایان خوش نمی آید، مگر اینکه مُدل حرفه ای، بازیگر یا چهره ای مشهور باشند. با اینکه قطعا این برای همه صادق نیست و از شخص به شخص متفاوت است، اما در کل بی میلی یا راحت نبودن مرد ها در مقابل دوربین و اینکه عکاسی از آن ها دشوار تر است زیاد مطرح می شود و احتمالا خود شما نیز تجربه نموده اید. در این مطلب کوتاه لنزک نکات آموزشی مفیدی برای عکاسی پرتره از آقایان با حداقل تجهیزات، ژست دهی به آن ها و ایجاد آرامش در طول جلسه عکاسی مطرح شده است – و سعی کرده ایم با معرفی مطالب مرتبط مفید انتخاب برای مطالعه بیشتر در هر یک از موارد را در اختیار شما عزیزان قرار دهیم.

بیشتر ببینید